2018. június 18, hétfő - Levente

2017. Szeptember 21. 16:34, csütörtök | Életmód
Forrás: mti

Eddig ismeretlen gének millióit fedezték fel az emberrel élő mikrobákban

Eddig ismeretlen gének millióit fedezték fel az emberi szervezetben - bélrendszerben, bőrön, szájban - élő mikrobiomban, azaz a mikrobák közösségében.

A felfedezés lehetővé teszi, hogy a tudósok jobban megismerjék, milyen szerepet játszik a több trillió mikroorganizmus az ember egészségében és betegségeiben - írta a ScienceDaily.com.

Az új kutatás segítségével megérthetik, hogyan változik idővel a mikrobák összetétele, valamint azt is, milyen különbségek vannak az egyes emberek mikrobáinak egyéni összetételében.

"Minél többet tudunk ezekről a mikroorganizmusokról, annál valószínűbb, hogy az egészségi állapotunk javítása érdekében képesek leszünk manipulálni őket" - mondta Owen White, a Marylandi Egyetem közegészségügyi professzora.

A Nature tudományos folyóiratban ismertetett tanulmány az emberi mikrobiom eddigi legnagyobb szabású kutatása volt a Harvard, a Marylandi Orvostudományi Egyetem, a San Diegó-i Kaliforniai Egyetem és a Massachusettsi Műszaki Egyetem (MIT) közreműködésében.

A tudósok 1635 mikrobamintát elemeztek abból a 2355-ből, melyet 265 embertől gyűjtöttek különböző időpontokban.

A mintákon a DNS szekvenálásának módszerét alkalmazták, hogy azonosítsák, milyen mikrobák élnek a test különböző tájain, elemezték működésüket és azt, hogy állandóak-e vagy idővel változnak.

Címkék: gén, kutatás, mikroba

2018. Június 14. 07:11, csütörtök | Életmód

A gyakran használt gyógyszerek egy része növelheti a depresszió kockázatát

A gyakorta felírt gyógyszerek, például fogamzásgátlók, fájdalomcsillapítók és szívgyógyszerek egy része növelheti a depresszió kockázatát - derült ki egy új amerikai tanulmányból.

2018. Június 13. 19:01, szerda | Életmód

Csökken az emberek intelligenciája az 1970-es évek óta

Norvég kutatók egy nagyszabású tanulmányban kimutatták, hogy rosszabb eredmények születnek az intelligenciateszteken az 1970-es évek óta,

2018. Június 13. 18:07, szerda | Életmód

Kihalás fenyeget minden ötödik vadon élő emlősfajt

Kihalás fenyeget minden ötödik vadon élő emlősfajt Nagy-Britanniában - számolt be a BBC hírportálja egy új kutatásról.

2018. Június 10. 09:41, vasárnap | Életmód

Sokkal olcsóbban lehet a szén-dioxidot kivonni a levegőből egy új technológiával

Sokkal olcsóbban lehet a szén-dioxidot kivonni a levegőből egy kanadai cég új fejlesztésével - számolt be róla a BBC hírportálja.