2018. február 26, hétfő - Edina

2017. Szeptember 21. 16:34, csütörtök | Életmód
Forrás: mti

Eddig ismeretlen gének millióit fedezték fel az emberrel élő mikrobákban

Eddig ismeretlen gének millióit fedezték fel az emberi szervezetben - bélrendszerben, bőrön, szájban - élő mikrobiomban, azaz a mikrobák közösségében.

A felfedezés lehetővé teszi, hogy a tudósok jobban megismerjék, milyen szerepet játszik a több trillió mikroorganizmus az ember egészségében és betegségeiben - írta a ScienceDaily.com.

Az új kutatás segítségével megérthetik, hogyan változik idővel a mikrobák összetétele, valamint azt is, milyen különbségek vannak az egyes emberek mikrobáinak egyéni összetételében.

"Minél többet tudunk ezekről a mikroorganizmusokról, annál valószínűbb, hogy az egészségi állapotunk javítása érdekében képesek leszünk manipulálni őket" - mondta Owen White, a Marylandi Egyetem közegészségügyi professzora.

A Nature tudományos folyóiratban ismertetett tanulmány az emberi mikrobiom eddigi legnagyobb szabású kutatása volt a Harvard, a Marylandi Orvostudományi Egyetem, a San Diegó-i Kaliforniai Egyetem és a Massachusettsi Műszaki Egyetem (MIT) közreműködésében.

A tudósok 1635 mikrobamintát elemeztek abból a 2355-ből, melyet 265 embertől gyűjtöttek különböző időpontokban.

A mintákon a DNS szekvenálásának módszerét alkalmazták, hogy azonosítsák, milyen mikrobák élnek a test különböző tájain, elemezték működésüket és azt, hogy állandóak-e vagy idővel változnak.

Címkék: gén, kutatás, mikroba

2018. Február 25. 11:55, vasárnap | Életmód

Az extrém hideg megterheli a szervezetet

Az érkező extrém hideghullám nagyon megterheli a szervezetet - mondta Pintér Ferenc meteogyógyász az M1 aktuális csatornán szombaton.

2018. Február 20. 07:23, kedd | Életmód

Százból öten dolgoznak részmunkaidőben nálunk

Nem jellemző Magyarországon a rugalmas foglalkoztatás, részmunkaidőben alig 200 ezren dolgoznak, de már több cég bevezette a munkaidőkeretben a törzsidőt és a peremidőt,

2018. Február 20. 07:15, kedd | Életmód

"Áthelyezi" a beszédkészséget az agyvérzésen átesett babák agya

Egészséges területre \"helyezi át\" a beszédkészségeket a stroke-on átesett babák agya - állapította meg képalkotó eljárás segítségével egy amerikai kutatócsoport.

2018. Február 18. 14:55, vasárnap | Életmód

Már idősödő korban is figyelni kell az étrendre

Idősödő korban is figyelni kell az étrend kialakítására - hangsúlyozta Tajti Éva, a Semmelweis Egyetem vezető dietetikusa vasárnap az M1 aktuális csatornán.