Hírek
2012. Február 04. 14:45, szombat |
Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Az utazási irodák nem kérnek a Malév csődjéből
Az utazási irodáknak a Malév-jegyekre szóló foglalásokat átfoglalni, törölni, jegyet módosítani és visszatéríteni nincs jogosultságuk.
Az utasok csak újonnan megváltott, más légitársaságok járataira szóló jegyekkel utazhatnak.
Molnár Judit, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének szóvivője azt mondta: a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) olyan közleményt tett közzé, amellyel a továbbiakban nem engedélyezi az irodáknak a repülőjegyek visszatérítését és cseréjét. Az utazási irodák azon az állásponton vannak, hogy a Malév leállásával előre nem látható esemény, vagyis vis maior történt, amelyért egyik fél sem felelős, ezért az utazási szerződés megszűnt.
Közben a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság kiadott egy közleményt, amiben azt írják, hogy a kártalanítás és segítségnyújtás azon utasok számára biztosítható, akik érvényes menetjegyüket a MALÉV menetrend szerinti járatainak leállását megelőzően vásárolták meg, és akiknek az érvényes menetjegye a légitársaság üzemelése beszüntetésének napján, valamint azt követően 3 naptári napon belül biztosít jogot az utazásra. Vagy, akik a MALÉV menetrend szerinti járatának leállása napján vagy azt megelőzően a célállomásra már elutaztak, és a visszafelé útra 2012. február 29-ig érvényes MALÉV jeggyel rendelkeznek. A kártérítési igényeket március 31-ig lehet benyújtani. Az utasok számára az állami forrás terhére a Malévnak a következőket kell biztosítani: gondoskodnia kell a menetjegyek más járatra vagy járatokra történő átfoglalásáról, vagy alternatív közlekedési módok igénybevételét kell biztosítania, vagy az ezzel járó kiadásokat kell megtérítenie, vagy gondoskodnia kell az utasok elszállításáról.
OrientPress Hírügynökség