Hírek
2012. Június 16. 09:42, szombat |
Helyi
Forrás: www.vasnepe.hu
Egyénileg átszabott motor

Egy nem mindennapi kétkerekűt mutatunk be olvasóinknak. A 2003-as gyártású Honda CB 600 Hornet ugyanis alaposan át lett szabva, amelyre a tulajdonos által tervezett és kivitelezett idomok, alkatrészek kerültek fel.
A Vas Népe motorizációs mellékletében rendszeresen felhívjuk az olvasóink figyelmét, amennyiben egyedi tervezésű járművel rendelkeznek, vagy éppen közszemlére szeretnék tenni ritkaságszámba menő járműveiket, akkor jelentkezzenek szerkesztőségünkben. Eddig jószerivel oldtimer vagy éppen átalakított autóval rendelkezők becsben tartott négykerekűit mutattuk be. Ám ezúttal egy motor van terítéken, mely egy celldömölki fiatalember tulajdona, aki 1999 óta motorozik, és a most prezentált Honda CB 600-ast 2007-ben vásárolta.
Mitől különleges ez a kétkerekű? Ezt maga a tulajdonos, Horváth Gábor árulja el nekünk:
- Igyekeztem megbízható és tömegmotornak számító gépet vásárolni. Nagyon hűséges társak lettünk, de négy év elteltével úgy döntöttem, hogy átalakítom. Mindezt azért, mivel ez a típus nem büszkélkedhet sok extrával és egyéb kiegészítővel, sőt a fényezését is csak egy színnel oldották meg gyárilag. Az eredeti (klasszikus) forma nagyon tetszett, így ahhoz nem nagyon akartam hozzányúlni. Ellenben áldozatul esett az összes fényezett alkatrész, plusz a felnik, ülés, láncvédő, blokk deknik, kormány, fék-kuplung karok, lámpatestek, kipufogó és még pár apróság.
Gábor azt is elárulta, hogy az interneten jött az ihlet az átszabásra:
- Rengeteg időt töltöttem az internet előtt, hogy ötleteket merítsek. Egyszer csak összeállt a terv, ami egy idom nélküli, de félig verseny motort takar, ennek jegyében került a hasidomra a Hornet Cup felirat is.
A következő lépés az alkatrészek beszerzése volt. Ezt követte az igazán nagy munka: hibák javítása, alkatrészek helyükre passzítása, majd pedig a fényezés. Gábor hozzátette, hogy az alkatrészekkel volt esztergályos, kárpitos és dekoratőr munka is, amiben ügyes szakemberek segítettek neki.
- Külön büszke vagyok az egyedi, üvegszálas alkatrészekre (hátsó sárvédő, hasidom, az ülés kártpitozásával harmonizáló üléstakarópúp) és persze az egyedi megjelenésre - tette hozzá Gábor.
Az átalakítás végül az alkatrészek beszerzésétől kezdve a végkifejletig körülbelül 200-220 órát vett igénybe.
Amit pedig a motorról tudni érdemes: teljesítménye 96 lóerő, azaz 71 kilowatt. Maximális forgatónyomatéka: 63 Nm, hengerűrtartalma pedig 600 köbcentiméter. 100 kilométeren 5-6,5 liter körül alakul a fogyasztása. A motorblokk soros kialakítású, négy hengeres, négy ütemű, illetve 16 szelepes.
Mielőtt bárki hasonló munkálatokba vágna, érdemes tudnia, hogy Gábor nem szakmai ismeretek hiányában kezdte a nagy átalakító mutatványát.
- Ezt megelőzően is készítettem motorokat. Ezekben a munkákban azért ott volt mögöttem a vállalkozásom, egy karosszériajavító műhely, melyet több év szakmai gyakorlat és karosszérialakatos mester oklevél megszerzése után 2006-ben indítottam. Jelenleg egy négyéves, oldalsérült Fabiát javítok, illetve van két pályaidom javításom - zárta mondandóját a büszke motoros.
Gábornak nem ez volt az első kétkerekű aszfaltszaggatója. 1999-ben egy Honda CBR 400RR-rel kezdte motoros pályafutását, majd Kawasaki ZXR 400 RR-re nyergelt át. Pár év kihagyás után Honda VTR-t vett és 2007-ben lett meg a mostani Honda CB600 Hornetje. Elárulta, hogy a nagymotorozás iránti érdeklődése hirtelen felbuzdulásból indult, majd évekkel később vált szenvedélyévé. Ráérzett a szépségére, izgalmára, élvezetet nyújtó lehetőségeire. Mígnem az egész addig fajult, hogy vett az utcai motorja mellé egy pályamotort is, amit ha kevés ideje éppen engedi használ is.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Július 24. 07:25, csütörtök | Helyi
95 907-en nyertek felvételt a magyar felsőoktatásba
Az elmúlt másfél évtized legsikeresebb felvételije az idei, 95 907-en nyertek felvételt a sikeres, megújult magyar felsőoktatásba
2025. Augusztus 03. 08:57, vasárnap | Sport
Magyar Nagydíj - Meglepetésre Leclerc-é az első rajtkocka
Meglepetésre Charles Leclerc, a Ferrari monacói versenyzője szerezte meg az első rajtkockát a 40. Forma-1-es Magyar Nagydíj szombati időmérő edzésén, így a vasárnapi futamon ő rajtolhat az élről.
2025. Augusztus 03. 08:56, vasárnap | Belföld
Orbán Viktor: nem vállalom azt a felelősséget, hogy akár csak egyetlen fiatal is meghaljon Ukrajnáért
Azt a felelősséget, hogy akár csak egyetlen fiatal is meghaljon Ukrajnáért, nem szeretném vállalni, és nem is fogom – jelentette ki a miniszterelnök szombaton Esztergomban az MCC Feszten.
2025. Augusztus 03. 08:55, vasárnap | Belföld
Duna House: az Otthon Start program megmozgatja az ingatlan- és hitelpiacot is
A nyári hónapokra jellemző, visszafogottabb aktivitással telt a július a hazai ingatlanpiacon, az Otthon Start program hatása viszont gyorsan meglátszott az érdeklődések növekedésében - közölte a Duna House pénteken.